Et deilig fristed – YogaHaven i Oslo!

En hage å vokse i en himmel å strekke seg mot, en horisont å hvile blikke på.

Et deilig fristed- YogaHaven i Oslo!

En hage å vokse i, en himmel å strekke seg mot, en horisont å hvile blikke på.

Et deilig fristed- YogaHaven i Oslo!

En hage å vokse i, en himmel å strekke seg mot, en horisont å hvile blikke på.

ont å hvile blikke på.
Yoga på YogaHaven

I dag tilbyr jeg Yin Yoga, Yin-Yang Yoga og Yoga for Menn på YogaHaven i Oslo. YogaHaven er en trygg havn å komme til, og en hage for vekst, kontemplasjon, hvile, deling og utforsking av eget liv. Hva mer er mulig? Sammen skaper vi muligheter for vekst for deg og meg og fellesskapet. Her er det et levende og fritt miljø med rom for den enkeltes unikhet. Her slipper vi å måles oss med andre og bedømme det vi opplever. 

Lokalene ligger på Frysja/Stillatorvet. Det er en stor, lys og fin yogasal, en hyggelig resepsjon med sitteplasser, et lite kjøkken og toaletter. Og ikke minst det er masse parkering utenfor med 1,5timer gratis. I tillegg stopper bussen rett utenfor.

Vi har masse yogamatter og ullmatter, bolstere, yogaputer og ulltepper, og gratis kaffe og te til den som har lyst til å skravle litt før eller etter timen. Da er det bare å slippe bakenden ned i sofagruppen i den store deilige resepsjonen.

Kurs

Jeg har klasser i Yin Yoga og Yoga for Menn på tirsdager og Yin-Yang Yoga på torsdager.

  • Dagtid tirsdag, Yin Yoga 90 minutter fra kl 11:00-12:30 – Kurspris 8 ganger kr. 2000,-
  • Dagtid tirsdag, Yoga for Menn 60 minutter fra kl. 12:45-13:45 – Kurspris 8 ganger kr. 1600,-
  • Kveldstid tirsdag, Yin Yoga 60 minutter fra kl.18:45-19:45 – Kurspris 8 ganger kr. 1600,-
  • Kveldstid torsdag, Yin-Yang Yoga 75 minutter fra kl.18:15-19:30 – Kurspris 8 ganger kr. 1600,-

Høstsemesteret starter 26. august (fri i høstferien).

Alle som går på kurs hos YogaHaven kan ta igjen tapte timer på de andre instruktørenes timer. Gi beskjed når du trenger det. Det er 10% rabatt for studenter, folk på AAP, uføre og honnør.

For påmelding send melding til mail: post@karinefinne.no. For mer info gå til YogaHavens hjemmesider eller facebook

HVA ER YINYOGA

Yinyoga kjennetegnes av passive øvelser med en lett myk strekk, utført i stillhet og bevisst tilstedeværelse. Hver posisjon holdes i minst 3-5 minutter, hvilket gir oss tid til å roe ned. Yinyoga er en dyp bindevevsstrekk, en strekk i kroppens fascie, istedenfor musklene. Smertefull fascia/bindevev er et kjent fenomen og mange sliter med ømhet og smerter i denne strukturen.
God effekt oppnås ved å være i enkelte stillinger i en mellomdyp strekk over lengre tid. Hovedfokuset er området rundt hoftene og korsryggen. Kroppene våre har lange bindevevslinjer som går fra fot til issen. Disse bindevevslinjene er viktig å holde smidige. På den måten kan vi motvirke skader og smerter.
Bindevevet er vårt aller største sensoriske organ og lagrer, i følge yogafilosofien, mange fysiske og følelsesmessige spenninger.

NÅR SKAL DU VELGE YINYOGA

Yinyoga er bra mot kronisk stivhet og smerter i kroppen som hodepine, rygg- og leddsmerter. Om du føler deg trøtt og overstimulert, og har problemer med søvnen med mange tanker som svirrer er også dette en ypperlig praksis. Timene er også perfekt om du har behov for å fylle på med energi eller føler deg stresset og sliter med angstsymptomer.

Om du også trener hardt i annen sport er det faktisk veldig lurt med denne typen bindevevsstrekk. Du får bedre flyt og smidighet i kroppen så du kan yte bedre og motvirke skader i den sporten du utøver. Fint for blant annet fotballspillere, skiløpere og syklister.

HVA KREVES AV DEG

Dette er ingen prestasjons trening. Du kan bare hvile inn i deg selv og slippe taket i spenningene, puste inn og slippe taket. Du skal ikke sammenligne deg med andre og heller ikke med deg selv. Der du er den ene dagen slik er det. Verken mer eller mindre. Og slik har vi det. Forskjellig fra dag til dag. Stiv den ene, myk den andre. Smilende den ene dagen, lei oss den andre. Og alt dette er helt ok. Kom å vær deg selv. Gi deg selv pusterom og mulighet til å mykne opp og få mer flyt og smidighet i kropp og sinn.

Det er fint å følg disse timene fast slik at du opprettholder smidigheten og fleksibiliteten. Timene vil også kunne inneholde en lett meditasjon, litt gongavspenning eller massasje med eteriske oljer.